Komitet Naukowy Kongresu pracował pod kierunkiem dr hab. Tamary Zacharuk, prof. uczelni. Komitet Organizacyjny tworzyły dr Ewa Jówko i dr Małgorzata Wiśniewska oraz studentki III roku kierunku Pedagogika Specjalna.
W tym roku Międzynarodowy Kongres Inkluzji Społecznej odbywał się pod hasłem „W poszukiwaniu antropologii pedagogicznej. Nadzieje i rozczarowania edukacji inkluzyjnej”. Poruszana przez prelegentów tematyka dotyczyła antropologii filozoficznej w pedagogice, problematyki nadziei i rozczarowań edukacji inkluzyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami, dzieci i młodzieży nieprzystosowanej i zagrożonej nieprzystosowaniem społecznym oraz edukacji inkluzyjnej dorosłych. Kongres rozpoczął się występem dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Węgrowie. Podczas pierwszego dnia Kongresu otwarta została wystawa prac młodzieży „Żyj z pasją” przygotowana pod kierunkiem dr hab. Tomasza Nowaka prof. uczelni, oraz odbył się koncert muzyki organowej wykonany przez dr hab. Małgorzatę Trzaskalik-Wyrwę. W Kongresie wzięli udział pracownicy naukowi i studenci z 16 krajowych i zagranicznych ośrodków naukowych.
Galeria zdjęć z opisem uczestników
Galeria zdjęć